اگر سيستم كامپيوتري موجود باشد ديگر پس از تعيين نياز،كاري به چارت سازماني
و عملكرد افراد نيست. معمولا با تبديل وروديها يا خروجيها به فرم ديگر كار آغاز ميشود.
اما باز هم نياز ها بايد تعيين شود. در اينجا افراد و نيازهاي آنها هدف است. اما نيازهاي كاربر
را به چه ترتيبي ميتوان مشخص كرد؟معمولا براي اينكه بتوانيم سيستم جديد كامپيوتري را
ايجاد كنيم كه پاسخگوي نياز كاربر ها باشد